Σάββατο, 17 Σεπτεμβρίου 2016

Κλέλια Χατζηιωάννου! Ποια είναι η «Πριγκίπισσα των ΤΑΝΚΕΡ» που πλήρωσε τον ΕΝΦΙΑ στο «Χαμόγελο του Παιδιού» (ΦΩΤΟ)



Κηφισιά. Λευκό, ανάλαφρο, σαν να ετοιμάζεται να απογειωθεί, με μια τάση προς τον ουρανό, το σπίτι της Κλέλιας Χατζηιωάννου είναι κόσμημα αρχιτεκτονικής. Ο λόγος για τον πύργο που ανήκε στον Χαρίλαο Τρικούπη και βρίσκεται σε ένα ήσυχο πλακόστρωτο, απ’ αυτά που μοιάζουν τόσο ξένα στο βλέμμα, ειδικά αν έχεις πάρει τον ηλεκτρικό και έχεις φτάσει στην Κηφισιά με αφετηρία την Ομόνοια.

Οι βαριές διπλές πόρτες ανοίγουν: μια τεράστια μαρμάρινη σκάλα, ελαφρώς κυκλική, με ξύλινο και σιδερένιο ανάγλυφο παραπέτο καταλήγει στον τετράγωνο, μαρμάρινο χώρο υποδοχής. Εκεί σε ένα στρογγυλό τραπεζάκι βρίσκεται το ανεκτίμητης οικονομικής αλλά κυρίως καλλιτεχνικής αξίας γλυπτό του Ροντέν, το «Φιλί» ή «Αιώνια άνοιξη».



Κοιτάζεις δεξιά το σαλόνι και αριστερά στην τραπεζαρία; Εκεί όπου ένας παλιάτσος του Πικάσο σε κοιτά κατάματα, τόσο κοντινός ώστε να τον αγγίξεις! Ναύτες και φαντάροι του Τσαρούχη στο σαλόνι. Δύο ανεκτίμητα πορτρέτα της Κλέλιας και της μητέρας της Νέδης. Η κρυστάλλινη τραπεζαρία είναι και η ίδια έργο τέχνης: ανάγλυφη και δουλεμένη με τα σύμβολα του ζωδιακού κύκλου από τον μέγα Μυταρά. Σκίτσα, μικρά και μεγάλα έργα διάσημων καλλιτεχνών. Η Κλέλια μέσα στα έργα τέχνης με απαλή φωνή απολαμβάνει τον θαυμασμό των καλεσμένων της. Φυσική ξανθιά και γαλανομάτα, χωρίς προκλητικά, αλλά με φινετσάτα πάντα φορέματα, δεν καπνίζει και σπανίως πίνει κάποιο ποτήρι παλιό, κόκκινο κρασί.

Πριν από μία δεκαετία η Κλέλια Χατζηιωάννου άνοιγε αυτό το σπίτι της, το πιο αγαπημένο απ’ όλα, στις παρέες. Κάποιες στενές της φίλες από τα παιδικά χρόνια, λίγοι δημοσιογράφοι που της άρεσαν τα κείμενά τους και η οπτική τους. Μαζί τους έκανε βόλτες στο Κεφαλάρι και δείπνα σε ανατολίτικα ρεστοράν. Ο Δημήτρης Μυταράς και η σύζυγός του να συνομιλούν με τον Στέλιο Χατζηιωάννου μόνο για τέχνη, υπό το σμαραγδένιο βλέμμα της ακαταμάχητης Μις Μεγάλη Βρετανία, που σαγήνευε. Ενας νεαρός οικονομολόγος, ένας διευθυντής οικονομικής εφημερίδας, ένας συντάκτης κοσμικών της εποχής.

Η πολιορκία

Ήταν η εποχή που το τηλέφωνό της συχνά χτυπούσε και η ίδια μιλούσε με τον ελεύθερο -ζωηρούλη τότε- Αλβέρτο του Μονακό, που πραγματικά την πολιορκούσε, όπως φαίνεται εκ των υστέρων ιδιοτελώς, μια και η οικογένεια Χατζηιωάννου με την περιουσία της συνέβαλε στον μύθο του πριγκιπάτου. Η «πριγκίπισσα των τάνκερ» Κλέλια είχε γίνει μάλιστα θέμα συζήτησης και κάποτε καυστικών σχολίων, πως το ειδύλλιο της με τον πρίγκιπα -σκέτο- ήταν «αμφιλεγόμενο».



Εκείνη, πάντα σιβυλλική, δεν εξηγούσε, δεν ασχολιόταν καν. Όσοι όμως είχαν ζήσει τα συνεχή τηλεφωνήματα του πρίγκιπα, αλλά τους είχαν δει και μαζί είχαν σαφή άποψη.

Τον καιρό των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, σε ένα μεγαλειώδες πάρτι στην υπερπολυτελή θαλαμηγό «Clelia II» οι λίγοι Ελληνες καλεσμένοι, οι γαλαζοαίματοι του Μονακό, αλλά και ο πρωθυπουργός του πριγκιπάτου έβλεπαν όλο το βράδυ τον Αλβέρτο να χορεύει χωρίς διακοπή με την Κλέλια, πιστεύοντας πως η κοινωνική γνωριμία τους είχε εξελιχτεί σε σχέση, και μάλιστα ιδιαίτερα θερμή από πλευράς του.

Στο ίδιο σκάφος κάποιο βράδυ ο Απόστολος Γκλέτσος, πάλι στην καρδιά ενός ακόμα λαμπρού πάρτι, είχε φωτογραφηθεί στο πλευρό της αστραφτερής -σε μια γκρι του πάγου τουαλέτα- Κλέλιας. Τίποτα άλλο δεν είχε ακουστεί για την προσωπική ζωή της γαλαντόμας, τρυφερής, συχνά κρυστάλλινα ευαίσθητης, με τάσεις απομονωτισμού, αλλά πανέξυπνης γυναίκας.



Κάποιοι ισχυρίζονται πως η Κλέλια Χατζηιωάννου είχε πληγωθεί βαθιά όταν μόλις στα 19 της παντρεύτηκε τον όμορφο σαν χολιγουντιανό σταρ 27χρονο Ιωάννη Φράγκο.

Τον Σεπτέμβριο του 1990 η νεαρή πανέμορφη νύφη ξεκίναγε μια ζωή σε φόντο λευκό, όλο λουλούδια, με μια δεξίωση στο «Intercontinental» μυθικής πολυτελείας και με ένα στόλο Rolls Royce για να τη συνοδεύουν.



Το ζευγάρι εγκαταστάθηκε στο σπίτι της νύφης στο Παλαιό Ψυχικό. Ως προίκα για να συνεχίσει να ζει πριγκιπικά ο Λουκάς Χατζηιωάννου είχε προσφέρει ακόμα ένα διαμέρισμα στο Μονακό, ένα διαμέρισμα στο Λονδίνο, ένα αρχοντικό στη Χίο, πολυώροφο κτίριο γραφείων στον Πειραιά και γραφεία στο Παλαιό Ψυχικό.

Πρόσφερε επίσης ως δάνειο στον γαμπρό του, για να ζει πολυτελώς η κόρη του, το ποσό των 50.000.000 δολαρίων και χάρισε την υπερπολυτελή θαλαμηγό «Lady C».

Δικαστική διαμάχη

Τον Ιανουάριο του 1993 ο κύριος Φράγκος έφυγε από το σπίτι. Για 17 ολόκληρα χρόνια ο εφοπλιστικός κόσμος της χώρας έζησε τις δικαστικές διαμάχες μεταξύ των οικογενειών του άντρα και της γυναίκας που κάποτε ξεκίνησαν μια κοινή ζωή προορισμένη να θυμίζει παραμύθι. Ταιριαστοί εμφανισιακά, ηλικιακά και γόνοι δύο μεγάλων εφοπλιστικών οικογενειών, τελικά δεν ήταν γραφτό να ζήσουν μαζί.

Δεκαεφτά λοιπόν χρόνια αργότερα το Εφετείο Πειραιά τελεσιδίκησε, με τον Γιάννη Φράγκο να καλείται να επιστρέψει 100.000.000 δολάρια στην οικογένεια Χατζηιωάννου!

Για την Κλέλια όμως δεν ήταν τα λεφτά το ζητούμενο, όσα και αν ήταν, αλλά η αγάπη για πάντα που ονειρεύτηκε εκείνη η 19χρονη άβγαλτη κοπελίτσα, η χαϊδεμένη του μπαμπά και χιλιοφιλημένη της μαμάς.



Ύστερα από μια μεγάλη περίοδο απομόνωσης, γνωρίσαμε την κοσμική της πλευρά, με τα εξώφυλλα, τις δεξιώσεις και το ανοιχτό σπίτι της, τις φωτογραφίες από τον Λευκό Χορό στο παλάτι του Μονακό και τις παρέες της με γαλαζοαίματους της Ευρώπης.

Την ίδια περίοδο γνώριζε την οικογενειακή κατάσταση όλων όσοι εργάζονταν στα σπίτια των δικών της και των κοντινών συνεργατών της και κάλυπτε κάθε τους ανάγκη, διακριτικά και χωρίς να δέχεται «ευχαριστώ». Χωρίς να θέλει να μαθευτεί το όνομά της, φρόντιζε να απαλυνθεί ο πόνος σε οικογένειες και ορφανά παιδιά, αναλαμβάνοντας τα χρέη και τη διαβίωσή τους. Πανέξυπνη και ιδιαίτερης αντίληψης, κατανοούσε ποιος πραγματικά είχε ανάγκη και δεν άφηνε περιθώρια για εκμετάλλευση. Υπερευαίσθητη η ίδια, δεν άντεχε την ανθρώπινη κακία, την αδικία και την υστεροβουλία. Στην προσωπική της ζωή, είχε πάρει κατάκαρδα και χωρίς ίχνος ελαφρότητάς τον χωρισμό της, αλλά και τις άτυχες σχέσεις της.

Όταν ο Αλβέρτος ανακοινώνει τον γάμο του με τη Νοτιοαφρικανή κολυμβήτρια Σαρλίν Γουίτστοκ, η Κλέλια επιλέγει να εγκαταλείψει το Μονακό και να μείνει μόνιμα στην Ελλάδα. Εκείνος δεν την καλεί στον γάμο. «Και να με προσκαλούσε, πάλι δεν θα πήγαινα» σχολιάζει εκείνη και δεν ξαναμιλά ποτέ για τον πρίγκιπα… Τον πρίγκιπα Αλβέρτο, που όχι πολύ πριν από τον βασιλικό του γάμο την πολιορκούσε με συνεχή τηλεφωνήματα και οι άνθρωποι της Κλέλιας το ζούσαν και παρατηρούσαν τη θέρμη του. Η Κλέλια αλλάζει αριθμούς τηλεφώνων…

Λατρεύει τη «Φαντασία», ακούει Βάγκνερ και στέκεται αθόρυβα στο πλευρό όσων υποφέρουν

Οταν ξέσπασε η τεράστια οικονομική και ανθρωπιστική κρίση στη χώρα η Κλέλια επέλεξε να μην υπογραμμίζει τη δική της ευημερία σε σχέση με τις δύσκολες ώρες ενός ολοκλήρου λαού. Σταμάτησε τις δεξιώσεις στη θαλαμηγό της, τα καλέσματα στο σπίτι, τις δημόσιες εμφανίσεις, τις φωτογραφίσεις με πολυτελή και υψηλού γούστου ρούχα και αξεσουάρ. Ζει μεγάλα διαστήματα στο Μονακό και το Παρίσι.



Περνά σχεδόν απαρατήρητη όταν βρίσκεται στον πύργο της στην Κηφισιά, καθώς συμμερίζεται πως οι άνθρωποι στη χώρα της υποφέρουν. Συνεχίζει όπου μπορεί να βοηθά, είτε οργανωμένα με το ίδρυμα «Λούκας Χατζηιωάννου» είτε μεμονωμένα, σε ανθρώπους που ο πόνος είναι δυσβάσταχτος, με υποτροφίες, δωρεές για ιατρική έρευνα, αλλά και ιατρική φροντίδα σε άτομα, σε ακαδημαϊκά ιδρύματα και πολιτισμικούς φορείς. Αλλωστε και με το δικό της Κοινωφελές Ιδρυμα «Κλέλια Χατζηιωάννου» επιβλέπει η ίδια τη χορήγηση υποτροφιών για μεταπτυχιακά Ελλήνων και Κυπρίων σε Ιατρική, Ψυχολογία, Φιλοσοφική, Ιστορία της Τέχνης για τα κολοσσιαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ και της Βρετανίας. Ο θάνατος του πατέρα της, το 2009, τη σημάδεψε για πάντα.



Οι συνήθειές της

Συνεχίζει να αγαπά τα λευκά λουλούδια που μυρίζουν, τις ανοιχτές θάλασσες, τα τραγούδια της Αννας Βίσση, τα μαντίλια για να τυλίγει τα μαλλιά της και τις τσάντες Hermes, τα σπάνια αρώματα, την απλή φύση της Αττικής, το άκουσμα των τζιτζικιών τα καλοκαιρινά μεσημέρια, τα παιδιά των φιλενάδων της και τα ανίψια της, τα καρτούν της Disney. Η πιο αγαπημένη της ταινία είναι ακόμα η «Φαντασία» και ήρωάς της ο Μίκυ Μάους ως μαθητευόμενος μάγος.

Λατρεύει την τέχνη και έχει βαθιά γνώση όσον αφορά τα σπουδαία έργα. Τώρα πια προτιμά να ακούει Βάγκνερ ξαπλωμένη στον καναπέ της παρά να φλυαρεί αμέριμνα για ανούσια θέματα μιας κοινωνικής τάξης που δεν επικοινωνεί με τον κόσμο γύρω. Διαλέγει τη σιωπή. Συνεχίζει να αγαπά σαν 19χρονο κορίτσι τους ανθρώπους, αλλά δεν θέλει ανταλλάγματα γι’ αυτό. Αλλωστε έχει ως μότο ζωής μια φράση του Πλάτωνα που συνήθιζε να αφιερώνει σε φίλους. «Η αγάπη φέρνει ειρήνη ανάμεσα στους ανθρώπους, γαλήνη στην ταραγμένη θάλασσα, ύφεση στους ανέμους και γλυκό ύπνο στους δυστυχείς».




makeleio.gr
Blog Widget by LinkWithin
loading...